arrow_drop_up arrow_drop_down
Conversie tools voor meer leads / opt-ins

Conversie tools voor meer leads en klanten

Wil je meer leads en klanten uit je bezoekers halen?

Gebruik dan onze unieke conversie tools die je o.a. helpen om meer aanmeldingen op je mailinglijst / nieuwsbrief te krijgen (opt-in), je marketing funnels te vullen en je aanbiedingen onder de aandacht van je bezoekers te krijgen. In Phoenix vind je verschillende vormen van zogenoemde 'attention grabbers' die je kunt gebruiken om de aandacht van je bezoekers te sturen.

 

Pop-up

Pop-ups voor aanbiedingen, video's of opt-in (e-mail marketing) die verschijnen op basis van timing, scrol of een exit-intent van je bezoeker.

Ribbon

Ribbons zijn verticale varianten van pop-ups en minder storend voor je bezoeker. Attendeer je bezoekers subtiel op je aanbiedingen en aanraders.

Magnet

Magnets zijn een soort post-its die net als pop-ups en ribbons in beeld verschijnen. Ze zijn effectief in het trekken van aandacht maar zijn minder storend voor je bezoeker.

BoomBox

Zeker weten dat je de aandacht grijpt? 'Gijzel' dan het beeldscherm van je bezoeker met een fel gekleurde boombox voor al je aanbiedingen.

Inline CTA

Je bezoeker niet storen maar wel je aanbod tonen? Sluit je banner of opt-in formulier dan via een embed code in, bijvoorbeeld in een blogpost. 

2-step CTA

Toon je pop-up met aanbod nadat je bezoeker op een button of link klikt. 2-step acties zoals opt-in formulieren staan garant voor een hogere conversie.

Arny van der Plas

De opt-ins vliegen me om de oren!

Sinds mijn Phoenix site in de lucht is vliegen de opt-ins me om de oren. Dan te bedenken dat ik nog moet optimaliseren en 0,0 aan marketing doe. Enthousiast!

Focussen van aandacht

Motion creates emotion. Door met bewegende elementen te werken in je website kun je de aandacht van je bezoeker grijpen wanneer dat nodig is. Een subtiele beweging of micro-interactie prikkelt het oerbrein van je bezoeker en zet de aandacht op scherp. In Phoenix vind je verschillende (neurowebdesign) technieken die je kunt gebruiken om je bezoeker op het juiste moment op een gevraagde actie te wijzen. De timing van je call-to-action i.c.m. het aansluiten van je call-to-action op je content of op het gedrag van je bezoekers is belangrijk in het verhogen van je conversie.
 

Exit intent

Wil je bezoeker je pagina verlaten? Toon dan nog snel een pop-up of boombox met een (onweerstaanbaar) aanbod zodat je bezoeker niet met lege handen je website verlaat.

Countdown

Urgentie is een van de krachtigste conversie technieken en een afteller in een pop-up, ribbon of op je lansingspagina staat dan ook garant voor een hogere conversie. 

YouTube subscribe
SUBSCRIBE

Kijkt je bezoeker naar video's op je website? Laat deze dan met 1 muisklik abonneren op je YouTube kanaal via een handige magnet op je video pagina's.

Timed CTA
CTA

Heb je een video voor je aanbod maar wil je je kijkers eerst opwarmen voordat ze dit aanbod zien? Laat je CTA met je bestelknop dan pas na een aantal minuten verschijnen.

Flying elements

Herpak de aandacht van je lezers (bijvoorbeeld op je landingspagina) door content elementen te laten bewegen of in beeld te laten vliegen.

Progress bar

Het menselijk brein houdt niet van onafgeronde taken. Geef je lezers inzage in hun progressie in een pagina en trigger ze om je pagina helemaal uit te lezen / uit te scrollen.

Sticky menu CTA
CTA

Geef je bezoeker de controle in het navigeren op je pagina en de mogelijkheid om op ieder gewenst moment direct over te gaan op actie.

Sticky mobile CTA
CTA

Smartphone's zijn klein, hierdoor moet je vaak zoeken naar een bestelknop. Zet je CTA direct of na de eerste vertoning vast onderin het beeld (bij de duim van je bezoeker).

Sticky video scroll

Laat je video tijdens het afspelen in beeld staan als je bezoeker besluit te gaan scrollen zodat deze niet enkel de audio maar ook het beeld meekrijgt.

Linda Peelen

6.000 opt-ins!

JOEHOEEE mijn gratis e-book is in 1 jaar tijd al 6.000 x gedownload en ik heb super mooie reacties gekregen!

Specifiek = succes

Hoe specifieker je aanbod aansluit op je content en zodoende op de aandacht van je bezoeker, des te hoger je conversie zal zijn. Dat is altijd een regel in conversie-optimalisatie. Daarom kun je in Phoenix verschillende marketing funnels en attention grabbers maken voor de alle 'instappunten' op je website. Toon je pop-up of magnet met een gratis weggever bijvoorbeeld alleen op specifieke pagina's, sluit pagina's uit (zoals verkooppagina's) of toon verschillende attention grabbers in verschillende categorieën op je blog.

Conversie tools voor meer opt-ins en leads